|
|
|||
|
[i549] DE LA VILLE
dud. de Beauvais, pour raison de lad. commission, le xxmo jour de may mil vc xxxix;
Et après ce que led. de Beauvais a demandé à estre oy, a esté appellé aud. Conseil et a dit de bouche et baillé par escript ce qui ensuit :
"Robertde Beauvais, Contrerolleur de parle Roy des deniers commungs, dons et octroiz de la Ville de Paris, estant adverty que, oultre et pardessus les deffences ce jour d'uy faictes, à la requeste de monsr le Procureur general du Roy en sa court de Parlement, et dud. Beauvais, suyvant l'ordonnance d'icelle Court, de ne proceder par mess" les Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers de lad. Ville à aucun avis ou deliberation sur le différend d'entre m' Regnault Bachelier, qui s'est rendu opposant à l'institucion ou prinse de possession dud. office de Contrerolleur, et led. de Beauvais, et dont lad. court de Parlement est saisye, led. sr Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers, qui ont tousjours esté ses parties et contraires à l'institucion dud. estat, se sont neantmoings presentement assemblez en l'Ostel commung de lad. Ville, pour donner avis ct deliberer sur les demandes dud. Bachelier. Au moyen de quoy, led. de Beauvais ayant demandé estre oy, a dict et declaré en plaine assistance, pardevant lesd, s™ Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers, qu'il protestoit a l'encontre d'eulx et dud. Bachelier d'aclemptat et nullité de tout ce que par eulx en cest endroit pourra estre faict, advisé, consulté et deliberé, pour lea causes qu'il entant remonstrer en temps et lieu. Et de ce que dessus a led. de Beauvais requis acte. Faict le xv* Mars mil
Ve XLVIII."
Signé : "R. de Beauvais."
Lequel retiré, a esté dit par les dessusdictz Conseillers qu'il n'y a celuy de la compaignée qui ne veulle obeyr au Roy et a nos seigneurs de la court de Parlement, et que deffences ne leur ont esté faictes par lad. Court de donner conseil à lad. Ville, ct ne le vouldroit ordonner par ce que, comme dit est, conseil doibt estre liberé, mesmement pour une Republique comme est lad. Ville. Et sur ce a esté mys la matiere en deliberation, et demandé par mondict sr le Prevost des Marchans l'avis ausdictz assistans, à chascun cn particulier.
Tous lesquelz ont conclud, advisé et deliberé que lad. commission dud. Bachelier n'a riens commung
|
DE PARIS. 157
avec led. Conlreroolle dud. Beauvais, ct que pour le bien, prouffit et utilité de lad. Ville, il est très expédient et neccessaire que led. Bachelier demeure en sad. commission, actendu que les ouvrages dud. bastiment se font à journées et que les Maistres des euvres d'icelle Ville ne sont commis que pour dresser et faire employer les euvres de maçonnerye el charpenterye, et non pour faire besongner eL haster les ouvriers, comme faict led.Bachelier, toutes les heures du jour, comme le contient sa commission. Ce que ne pourroit faire ordinairement led. de Beauvais, actendu qu'il est assez empesché à faire le Contrerollé des deniers commungs, dons et octroiz, tant en recepte que en despence, et mesmes les deniers dud. bastiment, sondict estal de Procureur en la Chambre des Comptes et commission cles fortiffications, reparations des quaiz, fontaines, murailles et rampars, portaulx et boullevers de lad. Ville. El. seroit voulloir empescher l'auclorité desd. Prevost des Marchans et Eschevins de commeclre gens en choses neccessaires pour le prouffit dc lad. Ville, comme ceulx qui sont commis par eulx sur les rempars ii resnandre les gravoys que les lumbeliers y meynent chascun jour pour la forliffication d'icelle Ville, autres qui sont commis sur les quaiz, fossez et riviere de lad. Ville, pour prandre garde qu'on ne gecte inmondices èsd. fossez et riviere, pour les aterrir, et, s'il venoit presse au boys, d'y commeclre aucuns archers pour y mectre police;
A ceste cause, que led. Bachelier, qui a excercé sad. commission du temps de m" Pierre Perdrier qui estoit Contrerolleur, et en sa presence, qui ne luy a sceu oster, et qu'il est expérimenté et en a faict son devoir, dès dix ans a et plus, doit demourer et estre conservé en icelle commission, comme il a acoustumé, pour faire besongner lesd, ouvriers diligemment à toutes heures, mesmes quant ilz retournent de boire et menger, et par chascun jour advertir lesd. Prevost des Marchans et Eschevins du devoir que font iceulx ouvriers et ceulx qui auront besongné ou failly.
Et ont esté aussi d'avis quc, par chascune sepmaine, à la fin du rolle sera couché le sallaire dud. Bachelier, qui est de xv solz tournois par jour, et payé comme lesd, maçons, au bout de la sepmaine. Et par ce moyen seront ses journées, comme celles cles maçons et ouvriers, contrerollcz par led. Beauvais , se bon luy semble.
|
||
|
|
|||